Vad hände sen?

Jag har ställt några frågor till gamla studenter...


Vad har hänt sedan du tog studenten?
Hur tyckte du det var att gå på igelsta?
Vilken betydelse har tiden på igelsta haft för dig?
Vilket råd vill du ge till de elever som går i nian och ska välja gymnasium?


Kille student 2007

Jag har jobbat hela tiden sen jag gick ut. Gick BF och nu jobbar jag på en förskola i saltskog!

Jo det va kul..Jag gick där dock bara ett år så jag har inte så mkt därifrån. Men det va en bra skola med bra sammanhållning. Trevliga lärare. Tyckte inte så mkt om innemiljön bara..kunde vart snyggare!

Som sagt så gick jag bara där i ett år. Så de e svårt att svara på! Men jag har träffat mkt nya människor via igelstaviken och det va ju trevligt.

Ngt råd...hmm..va inte rädda för vilket val du gör av linje, om det inte känns rätt kan du ju byta!

Tjej student 2009

Efter studenten tog jag några veckor till att bara slappna av och umgås med vänner och familj. Jag jobbade lite då och då men levde mest livet;)

Jag tyckte att det var bra att gå på igelsta. Självklart har det varit på både gott och ont, men nu i efterhand är jag rätt nöjd faktiskt..Man inser inte att man har det bra tills man har lämnat det.

Omgivningen på igelstaviken har fått mig att växa som person, jag har lärt mig mkt om hur man ska klara sig i framtiden (trott eller ej) men om man skall se det arbetsmässigt så har det inte gett speciellt mkt studiemässigt eftersom att jag va skoltrött.

Till de som går ut nian, fundera över vad du vill göra i framtiden. Vill du jobba eller plugga. Välj utbildning efter vad du vill göra sen.

Tjej student 2008

Jag har mognat som person och lärt mig mer om hur vuxenlivet är och vad den handlar om. Jobbar nu med människor inom handikappsomsorgen och inom äldre vården.

Igelsta är en underbar skola med lärare som bryr sig om eleverna. Det är en skola med bra miljö. Det va riktigt kul att gå där.

Min tid på igelsta betyder jätte mkt för mig för där fick man uppskattning. Jag skulle inte byta bort det mot något.

När man ska välja gymnasium ska man inte tänka på vad ens kompisar ska gå utan man ska välja det man tycker känns bra för en själv.

Kille student 2007

Jag har inte gjort så mycket. Jag har haft två olika jobb men nu har jag precis börjat plugga.

Jag tyckte att det var en ganska schysst skola med många snälla människor. Lärarna hjälpte verkligen en när man behövde de.

För mig har igelsta betytt mkt..Det handlade mest om idrott för mig men jag gav upp det och började jobba istället. Det är det som är bra med igelsta, man kan kombinera både idrott och studier på samma gång.

Välj något ni gillar och ta inte första bästa som ni kommer in på. Det är ett viktigt val.


Tack alla för de fina svaren och hoppas det hjälper de som läser/johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0