you, you got, you got, you got what I want

brandstationen gott folk, brandstationen!
jag berättade ju om mitt nattpass, idag var mitt första dagspass och imorgon är mitt sista pass.
Idag hade vi inte lika mycket larm som på nattpasset. på morgonen åkte vi upp till storvretsbadet så hade några av brandmännen simtester, jag fick ta tid på dem. efter de åkte vi tillbaka till stationen, hade dö tid och sedan gick jag och två brandmän, martin och linus runt och plockade ihop saker till två åk 8or som skulle komma på besök. när vi hade gjort de sprang vi bara runt och gjorde massa bus. haha
sedan var de lunch, dötid, dötid. så jag satte mig och plugga, då blev de larm, höghus brand i fittja, alla bilar skulle ut. stack dit med speed fart, men de visade sig vara falsk, någon som laga mat eller så.. :S så de var bara att åka tillbaka. när vi kom tillbaka blev det ett till larm. ut med alla bilar igen. visade sig att bara en bil behövdes för att de var bara en moped som brann. så de va de liksom.

När jag kom tillbaka satte jag mig och pratade med två ambulans brudar, dom undrade lite om vilka som var och hade fältstudier på ambulansen och så. så frågade hon om inte jag var intresserad av att åka ambulans. och jag sa ju såklart Ja, för de är jag ju :) så hon erbjöd mig att få åka med dom på fredag, men då har ju jag mösspåtagning så de funkade ju inte. så de erbjöd hon onsdag nästa vecka. vilket jag tacka ja till ;D Hur kul är inte de liksom, jag får testa på båda sakerna :D

de blev jävligt långt inlägg men så är det ibland :D LEV MED DET!

jätte gammal bild på mig, från ettan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0