sing with me

Hej :)
just nu sitter jag i skolan, väntar på att min lektion ska börja. Naturkunskap ligger på schemat och idag är det labb så vi har delat in klassen i två grupper, Tess och Chriszy är i den första gruppen och har lektion nu. Jag och Johanna börjar kl 10, då ska vi ta reda på hur man kan ta bort nagellack från nylon strumpbyxor!

Som ni vet så går vi fyra tjejer på igelstavikensgymnasium och vi går räddningsmedicinska programmet och idag har vi räddningsmedicin sista lektionen. På dom lektionerna gör vi massvis med olika saker, vi har klättrat och räddat "människor" i släntar, vi har simmat i kanalen, vi har klippt bilar och vi har gjort massor med andra grejer men de kan ni få veta mer om senare. Idag ska vi träffas på brandstationen. Temat för lektionen är brandmannens fysiska krav. vilket betyder att vi kommer att få testa på brandmännens anställningstester. Jag hoppas att de går bra för oss, även om de inte är något krav att klara dom, utan huvudsaken är att prova på bara :)


Bild på Johanna från simning i kanalen år1

Brandmannen Trulle instruerar om hur man ska göra

Tre Killar i klassen är förberedda

Nu är alla i vattnet, svinkallt

Låt livräddningen börja!



Puss Jessika


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0