På brandstationen om några veckor..

Vi får inte ha APU (arbetsplatsförkagd utbildning, praktik alltså) på räddningsmedicin, i och med att vi i så fall skulle vart tvugna att hjälpa till på riktiga olyckor, och vi får inte ta så mycket ansvar. Istället för APU så ska vi få ha fältstudier och följa med på en brandstation eller på ambulansen för att observera hur de arbetar, och få känna på hur det är att vara på brandstation på natten till exempel, för att kanske bli väckt av ett larm och sedan åka ut på det, för att observera.

Jag är väldigt velig om jag ska vara på ambulans eller på brandstation. Brand är ju det jag vill jobba med i framtiden, men ambulans verkar minst lika spännande! Får se hur jag gör med saken!


Jag och Jessika i Romme!

/ Chriszy


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0